Vart är solen?

Sitter här bara väntar på att få gå ut att sola. Är ledig idag och hade tänkt att sola både idag och imorgon så man äntligen kunde få lite färg. Men solen är helt borta (vafan). Tyvärr blåser det inte ens lite ute och då kan väl inte molnen röra sig heller.. Får väl hitta på något annat idag. K måste sova så helst ska jag inte vara hemma.
Igår satt massa folk på Friheten, drack öl och snackade. Orkade inte pallra mig dit, dock så måste jag börja tacka ja till dom som bjuder med mig hela tiden. Blir alltid nej till just det gänget, förlåt. Har nu tackat nej till volleyboll, fotbollsmatch (kolla på) samt after job, på en vecka. Nog ältat om det.

Hörde värsta bästa låten imorse när jag vaknade till liv på soffan (brukar bli så när K jobbar). Ska försöka hitta den, önska mig lycka till. Hann få med en textrad och den var ju inte den svåraste. Men jag sov och volymen var nästan av, sedan så var det efter ett program så det var typ bara ref som spelades. Hoppas hoppas.

Idag fyller min underbara hund år! Och då fyller ju M´s hund också år (samma kull) Får jag allt för tråkigt vid 12 så får jag väl ta mig ut till min ö och hälsa på henne. Fast det är på södra Gotland det ska bli fint efter 12. Så kanske ska åka ner och hälsa på S eller ta en fika med henne någonstans..
Det är ju även min katts födelsedag idag. Hon är dock inte lika underbar. Har troligtvis hamnat i klimakteriet.. Går fram till min hund och klöser henne på nosen när hon sover bara för att vara elak. Och ja, det är den katten som biter och river min syster när hon ful sjunger, blir helt galen.
Jaja, får väl även skriva att det är Norges nationaldag idag. Så jag hoppas ni har kul som är där och firar!

Jag skulle behöva lite tips, vad kan man klä ut sig till på Sveriges nationaldag? Jag måste ha värsta bästa utklädnaden. En på jobbet ska vara dalahäst. Jag tänkte knäckebröd. Göra en klänning av knäckebrödspapper. Men det är ju kanske inte det bästa att jobba i. Det kommer ju bli min sista dag på fiket så behöver verkligen lite förslag nu. Vi har klätt ut oss på halloween och påsk (klokt, har haft lite rödaband i håret osv) Halloween var jag bäst utklädd, påsken var vi lika men jag hade iaf snyggast strumpbyxor. Så jag måste ju få bästbästa den här gången.
Lite förslag bara på vad som är typiskt svenskt...?!

Ha det bra
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback