Ojoj

Vilken helg. Började med attsova 2,5 timmar innan båten gick. Sedan bar det i väg in mot staden för att shoppa upp lite kläder! Efter mycket spring, pissepauser och mat så kom vi på bussen mot Uppsala. Väl där så träffade man ju båda Emma och Moa, mys mys.
Det blev lite mat och sedan utgång. Gud, vad roligt det var! Fast man i slutet blev lite ensam, men en väldigt snäll kille som jag trodde var Moas vän (vilket han inte var) tog hand om mig. Till slut hittade jag vännerna igen. Och en av dom kan man ju inte påstå vara själv iaf.... haha. Jag tackar för den trevliga kvällen plus dagen efter som blev frukost på taket.
Sedan bar det av neråt mot sthlm igen, nu med en extra passagerare, en ny reseledare... Min reseledare försvann ju hela tiden, ville aldrig dela säng med mig, hmm. Vi åkte ut mot Lidingö för att träffa på Linda. Där blev det ombytning för att sedan ta oss in mot staden igen för att gå ut och äta. BARA ÄTA skulle det bli. När vi väl satt där blev det så sent och min reseledare ville hellre gå och ta en öl, fortsätta prata lite. Så min bror fick aldrig se av oss =/. Det bar först av till en bar där folket var lite sådär. Sedan så bar det av mot en annan i gamla stan. Där hade vi trevligare. Lyckades börja prata med några holländere och några från haninge. Nu kom jag på att de var några anadra killar bredvid också som gjorde några försök att få kontakt, tog mig på benet vem gör så? Det var inte okej, det fick han veta också..
Det bästa var dock att jag vann i tummbrottning mot 3 av haningefolket men förlorade i armbrytning... Och Linda blev min nya idol. Holländeren kom fram och sa "din vän mår nog inte så bra" (fast självklart på engelska) hon stod utanför och spydde, precis utanför fönstret.. Mys, sen när hon kom in igen mådde super och fick till och med en puss. Haha. Oroliga som få var jag och Emma när vi stod och kollade på en sthlmskarta helt själva, Linda och Sara hade försvunnit. Efter ett tag kom Linda tillbaka, vilken lättnad. Sedan virrade vi runt ett tag till, Linda hittade nämligen inte hem eller till bussarna. Men tillslut efter lite erbjudanden av gratis skjuts osv så visade en dryg sthlmskille oss vägen dit, då hade iof bussarna redan gått.. När han frågade "rider du?" var jag inte lika trevlig längre. Han förklarade sedan att han menade att jag måste träna mycket för att ha så snygga ben, hmm..Äta kladdkaka, räknas det?! Nej, han var en äkta stockholmskille. Så han skulle tryckas ner =).
Hoppas bara på att drömsagan om Emma och holländaren blir verklighet. Vem hittar en kille på krogen som man kan prata värsta seriösa sakerna med? Typ konst och sånt. Helt stört det var precis likadana.
Det var det sötaste jag har sett...
Söndagen blev bara en lång väntan efter kläderna, för att reseledaren aldrig kom och lämnade dem. Så gick runt på Lidingö med ett par lånade mjukisar, smink från dagen innan, uppsatt hår samt en pucko i handen..Snyggve själv var på besök.Vissa andra klädde ju upp sig fint, surt mycket surt. Till slut kom hon och då hade vi 2 min på oss att göra oss i ordning sen var det springtur genom hela sthlm kan man väl säga. Vi hann iaf med pendeln och båten :D
Väl hemma så somnade jag gott och sov i 14 timmar. Kristofer kom in och väckte mig frågade om jag levde hade legat precis likadant i 6 timmar jag som annars rör mig måttligt bra i sängen. Haha!
Imorgon är det jobb igen. Ska nog gå och ta en lång dusch och lite mat. Har fortfarnade inte klätt på mig. Känner mig heller inte speciellt pigg..
Men lugnt det roligaste jag har gjort på länge. Kände verkligen att jag behövde komma från ön ett tag. Det var så mysigt att träffa så många klasskompisar på samma gång! Nu kommer det nog dröja till S födelsedag innan jag orkar ta mig ut igen. Haha.. Så känner man nu iaf.

Så jag tackar för denna underbara helg!

Kommentarer
Postat av: Moa

Tack själv gumman! Det var så jäkla kul att ha er här! Hoppas ni orkar er hit igen!!

Postat av: Anonym

Grymt roligt hade vi allt, trots att lilla jag komplicerade ihop de lite granna :P haha!

2008-05-08 @ 16:05:59
Postat av: Mamma S

Förra komentaren var från mig! Så du vet:P

2008-05-08 @ 16:06:57
URL: http://shea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback