Lyxa till vardagsmaten

Har börjat lyxa till lite vardagsmat. Använder lite mera färska kryddor, känns på något sett mera somrigt då. Igår när jag skulle få i mig något snabbt och K sov efter att ha jobbat natt så gjorde jag köttbullar och pasta. Men kokade pastan i lite timjan, saffran. Den fick en sån där fin gul färg, jättesnyggt. Eftersom jag tycker chili passar så bra tillsammans så gjorde jag som någon slags chilisås till. Såg verkligen hur fräscht ut som helst, gul pasta chilisås och lite grön garnering. Och ja, det smakade underbart också, man glömde bort vad det var för simpel mat man åt..
Idag så gjorde jag ännu en variant av potatismos. Det är verkligen något man kan leka med. Men testade att ha creme fraiche (istället för mjölk) färsk pepparrot ner riven och färsk persilja. Naaam vad gott det blev. Lite syrligare än vanlig.  

Så att lyxa till vardagsmaten är att rekomendera. Man blir så mycket gladare när sakerna smakar roligare och ser så där fint ut.

Nej nu ska jag se film, sov ju middag ett tag efter maten haha.




Usch har lite ångest för min fb. Folk håller på och skickar vän förfrågningar hela tiden. Folk man knappt känner. Jag vill ju bara ha folk som jag anser att jag kan prata med där. Men känner mig så elak samtidigt. Orka ha 300 vänner som man knappt hälsar på. Egentligen så spelar det inte så stor roll för mig om jag är vän med folket eller inte. De kan ju ändå kolla på allt jag har på min facebook. Men jag har ju principer i livet...

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback