Vilken kväll

Först blev det självklart melodifestivalen igår. Och ja, rätt låt vann väl, hade ju ingen favorit så helt okej. Hon har ju ett bra nummer sen måste man ju skicka en stark låt när vi ska kvala... Jag som tyckte The Ark skulle ha vunnit allt förra året, pisstävling.
Så var hemma hos Magdalena, Andreas och Gustaf(?!). Sara var självklart också med. Det var riktigt mysigt och länge sen man umgicks med dem. Där stoppade min planering för kvällen hade ju planerat så bra, ingen utgång.
Gick hem och bytte om, fick skjuts ner till stan. Där hamnade man på förfest med massa killar.. Hör och häpna, Sofie pratade med dem hela kvällen =). Till och med dansade, haha. Jag börjar komma över min rädsla kanske?! Sen är man bjuden på fest i köpenhamn i början på april, men så modig kanske jag inte är.
Okej tillbaka till kvällen.
Träffade björnen från nyår, så nu vet jag hur han ser ut. Dansade "sexydance" med en okänd tjej (en snabbis, det är ju inte min grej att åma och kråma mig). En tjej kom fram och klappade mig på kinden och sa att jag förgyllde hennes kväll för att jag var så glad och söt "det är så skönt med sådana människor, tack så mycket". Vad svarar man då? Sen kom det fram 2 tjejer och skrek "ringduvan" och berättade deras dagliga beställningar. Det var ju trevligt... En kille från ett fikagäng kom också fram och ville att jag skulle spänna musklerna?! Han ville se mina armmuskler "Va inte så feminin nu" som om jag brukar det... Men där kanske jag kom på en förklaring senare. Vi bröt nämligen arm på disken på fiket i veckan. Jag vann, tackar tackar. Kan det kanske vart så att han såg det..? Det ser ju seriöst ut.. Hmm.
Men en rolig kväll blir det när folk kommer fram och pratar med en. Att man känner att man syns. Det har jag kommit fram till. Det kan vara små konstiga frågor bara. Ungefär som den här som någon glad kille kom och fragade "Fan vilken rocker du är, för du är väl det?!". Ingen betydelse egentligen men i det stora hela så blir småhändelserna de roliga som hände.
Jo, den bästa händelsen kanske var att jag kom in på munken =). Stod i kö och allt. Kristofer drog mig typ dit.. Men det var ju rätt beslut. Sen var det trevligt att gå ut med sin kära!
Efter det så blev det ner till strand. Jag och massa killar. Konstigt nog kände jag mig inte utanför för 5 öre. Alla pratade och hade kul, till och med jag. Är så stolt för mig själv.
Igår känns som en kväll som allt och ingenting hände men jag kunde inte haft en bättre lördag.
Men jag vill bara bli 20! Vill komma in på munken utan att vara orolig. Vill kunna handla på systemet och inte vara någon finnig liten tonåring längre. Jag vill bli stor! Jag har ju alltid så roligt där! Det är en sån skön stämning, jag gillar det.
Jaja, ska väl snart åka ner till stan och köpa lite mat och hämta bilen.

En sak att minnas är att ingen frågade vart jag kom ifrån och jag fick inte efter mig en enda turk. Det är värt att stå med i bloggen.
Prata mera på krogen!  Och skit i om man ser snygg ut på dansgolvet. Där är mina tips för en roligare kväll. Nu var de tyvärr slut.



Kommentarer
Postat av: Sara

klart som fan man hänger med nästa helg, barnvakt är redan fixat;P Bara ett problem som återstår, vad ska man ha på sig???!?! En runda på stan innan lördag kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback