Läggas ner?

Funderar på att lägga ner den här. Varför ska jag ha den här? Jag tillför inte något till någon (få bloggar som gör det). Man vill skriva saker man inte kan skriva.. De som läser detta har ändå bara slösat bort ännu 1minut av sitt liv. Att berätta saker om sig själv på internet, något som alla kan läsa är det något man vill? När jag skriver så är det för mig själv. Fast..... Jag tänker på vad jag skriver, kan ju inte skriva för personliga saker. Så det blir som en ytlig dagbok för mig. Känns ändå skönt att få skria av sig ibland. Har kommit på mig själv att jag bara gör det när jag är ensam. Så antar att jag bara behöver någon att prata med. Därför blir det alltid miljarder inlägg på samma kväll, sen dröjer det innan det blir ett igen.
Det är inte bara ni som läser detta som kommer slösa bort er tid. Vad jag gör?! Skriver saker som egentligen inte betyder något för mig bara för att jag sedan ska lägga ut det på internet, där alla kan läsa det.
Ett syfte med bloggen vore bra. Men jag har inget. Jag skulle kunna vara elak och skriva om alla idioter, själv hade jag tyckt att läsningen skulle bli underhållande. Men om jag nu ska skriva om det, så kommer jag börja leta fel på folk. Varför ska man börja leta fel på folk bara för att få ihop lite underhållande läsning? Jag har ingen som helst rätt att bertätta hur folk ska vara. Jag är ju inte alltid så lätt själv.
Jag har även många gånger tänkt att all den onödiga informationen jag söker upp på internet varje dag skulle kunna få träda fram här. Men jag vågar inte. För jag känner mig bara så dum när jag skriver ner det, när jag vet att någon annan ska läsa det och tänka "visste hon inte det här innan?". Annars hade det varit det bästa jag skulle kunna få fram. Även om jag inte kan säga att det hade bliit en hit hade det varit bättre än nu.
Nu är min blogg endast till för att mina vänner ska få läsa vad jag gör om dagarna. När jag läser andras så känns det inte som om jag behöver fråga vad de gör eller hur de mår. Jag vet redan det. Eller jag tror mig veta hur de har det. Det känns som om man får vara med fast man inte är det. Så jag borde kanske lägga ner bloggen.
Ändå så vill jag inte det. Vad ska jag då göra de där stunderna när jag känner mig lite ensam och behöver prata/skriva av mig om allt oviktigt? Men det är hemskt att man slösar bort sin tid på det. Hade ju varit trevligare att träffa någon man tyckte om eller bara vara ute och röra på sig. Läsa en bok, lära sig nya saker. Något annat hade man ju gjort just den tiden man sitter vid datorn. Säkert bara ätit godis men ändå.

Jag måste ta tag i mitt liv nu.
Börjar få ångest för att jag inte pluggar.
Börjar få ångest för att jag inte vet vad jag vill bli.
Börjar få ångest av att jag kommer på mig själv om att le när jag ser en gravid kvinna. Blir lycklig och tänker att jag också vill ha en sån mage.
Börjar få ångest för att det känns som om jag har slösat bort ett helt år.
Börjar få ångest för att jag typ inte har börjat spara pengar än.
Börjar få ångest för att jag knappt hör av mig till mina vänner.
Börjar få ångest för att jag inte tränar.
Börjar få ångest av att jag som fortfarande är tonåring känner mig som om jag måste ha ett seriöst liv nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback