Fiket är stängt

Idag har man bara varit nere på fiket en liten stund och städat. oj vad mycket saker som får plats i alla lådor. Det ska ju byggas om nu lite grann, eller ganska mycket. Så imorgon blir det skroten med all bråte.

Tro det eller ej, men Sofie har varit och tränat idag. Jag kom iväg och jag vet inte vad jag ska säga... Var inte riktigt nöjd, det var ju friskis och svettis. Det var verkligen verkligen värre än jag trodde. Men imorgon har jag lovat Hanna att testa ett annat pass också sedan på onsdag blir det boxning med lillsyrran och kanske Hanna. Så nu kanske man kan börja träna på riktigt någon gång. Vi får snart se hur det går med Sofies träning, det låter ju lovande än så länge men vi får se när jag har betalat in anmälningsavgiften. Så det ska bli kul och se vart jag hamnar.

Jo, just det för er som undrar om blodgrupper så kommer svaret här nedan. Jag var tvungen att kolla upp det imorse när jag vaknade till för att jag hade glömt bort min "läxa".
Blodgrupp A och B bildar antigener mot varandra därför kan de blodgrupperna inte beblandas.
Blodgruppen AB bildar inga antigener alls och därför kan den gruppen ta emot från alla men bara ge till AB.
Blodgruppen 0 kan dock bara ta emot från 0 men ge till alla eftersom de inte bildar några antigener. Men de bildar antikroppar mot A och B blod.
Sedan var det, det där om +/-. Har du negativt kan du bara ta emot från de som har -. Men om du har + så kan du ta emot från båda.
Så det där var en snabb genomgång av vad som undrades under fikan. Jag kan ha fattat fel någonstans, mycket möjligt.

Ha en bra kväll dags att sova

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu blir man inte lite avvis, till ju också boxas :( får blir när jag bor i stan, dröjer nog inte allt för länge till de :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback