Festen

Igår var det fest. Började kvällen med att leta outfit, svårt val blev det, vilket som sedan resulterade i att hela min party-garderob+ Saras ligger på soffan. Men vi lyckades enas om en outfit som var en blå kjol och blåa skor med svarta accocearer. När jag äntligen hade fått på mig kläderna blev jag chockad av att klockan var så mycket så fick sätta mig i bilen och köra hem till Hanna där jag sedan sminkade mig. Började dricka lite och hade mysigt. Kvällen fortsatte sedan på munken med en väldigt god måltid och trevligt sällskap, Sara, Hanna och Malin. Själv blev man så förvånad över att inte behöva visa leg när man beställde in vinet, ser ju inte så gammal ut.
När väl festen kom igång så började man självklart i Vinyl-baren med lite gammal hedlig musik, elvis =). Där Hanna fick en raggar kille eftersig, haha. Ingen utekväll utan turkar så självklart så kom det fram någon och började prata med oss. Han fick sedan för sig att han och jag var likadana och tydligen inte var svenskar?!
Efter mycket skratt och lite drinkar så kom Kristofer, min kära. Som fick utstå en knuff av turken efter att han hade sett att vi kysstes?...
Måste säga att det var mycket konstigt folk och massor som pratade med mig. Konstig kväll men rolig som bara den. När det stängde och vi skulle börja röra oss hemmåt, så kommer det fram en kille till mig och säger "hejsan, jag har sett dig 6ggr ikväll och du är verkligen jätte vacker". Jag svarar artigt "tack så hemskt mycket, men jag har pojkvän". Kände mig lite otrevlig men vid den punkten börjar man bli lite trött på killarna, haha. I alla fall så får jag svaret  "ta det för det är, jag menade inte så, men du är verkligen jätte vacker".
Sånna komplimanger ska man ge flickor på krogen. Man måste inte alltid ragga. Det där gjorde ju en bara ännu gladare. Sedan avslutade jag kvällen med bad och bastu nere på strand hotell. Kan det bli en mycket perfektare kväll än så?

Träffade Hanna förut idag när jag skulle hämta hem bilen och mina saker. Hon fick ju gå med några hockey-killar och visa vägen till deras hotell igår. Då hade en av dem sagt "eh, det är ju du som är kompis med den där söta tjejen".
Måste säga att jag fick många komplimanger igår. Vet inte vart det kom ifrån.. Helt chockad. Okej om man får nån per kväll men inte som igår. Så jag gick runt och såg lycklig ut för det får man ju bli trotts att man är tillsammans med världens bästa kille.

Är så lycklig nu. Kristofer och jag har det underbart håller på och gör min lilla systers biologi läxa bara för att jag tycker det ämnet är så roligt. Jag känner att det här året är mitt år.
Jo, en sak till. Var och köpte snus till Kristofer och behövde inte visa leg då heller.. Vad har hänt på en natt?!

Lev väl och glöm inte att ha roligt


Kommentarer
Postat av: Boel

för att du e jätte söt sofie:)

Postat av: Kristofer

Jajamen! Helt rätt, för att du är jättesöt! Din lilla skrytmaja;) Själv får man inte många sånna kommentarer, Men om jag får det.. Då lovar jag att säga till högt och ljudligt haha! Puss

2008-02-05 @ 01:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback