Sprätten

Sitter och sprättar hela min kjol. Kom på att jag ville sy om den lite, hmm kul kul. Så nu hoppas jag på att den blir mera lik resultatet som jag ville ha. Men jag vet inte, Sara som kan sy sa att man gjorde så som vi hade gjort innan. Jag som inte kan hittar på lite själv och vi får väl se hur resultatet blir, haha. Det var ju inte lite som skulle sprättas så det har tagit mig lång tid och jag är ännu bara halv vägs. Om jag blir nöjd med kjolen så blir det bild på facebook när den är klar =D.

Ihelgen var det melodifestivalsfest. Med sköna vänner och mycket onyttigheter, kladdkaka och ostbågar fick det bli till frukost eftersom allt inte tog slut. Singstar och Buzz på kvällen efter melodifestivalen för att få upp stämningen igen. Blev ju lite sådär stämning när Christer Sjögren gick vidare. Skämt eller?! På riktigt var det den sämsta låt jag hört på länge. Igår mådde man sådär bra, fattar inte blir ju aldrig bakis. Men igår slog det till, påtal om att bli gammal?!... Så en lugn söndag och måndag får jag väl säga. Fick vara lång ledig :D. Sedan blir det jobb till lördag. Ihelgen lovar jag mina vänner att inte terra er, ska inte ut ihelgen.

Min mamma fyller snart 50. Jag har 2 problem där.
1. Vad ska vi köpa för någon bra present? (Syskonen sågar mina idéer. Och det ska ju vara något fint och dyrt....Svårt.)
2. Mamma har bestämt att hon ska ha tema GUL på festen. Jag behöver alltså en gul outfit. Inte lätt att skaffa i dessa tider. Så någon som vet något snyggt? Har ju 2 gula klänningar men vadå? Man vill ju ha något nytt och snyggt.

Nej, dags att fortsätta att sprätta lite nu, innan Sara kommer hem och stoppar mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback