Hur blir barn till?

Okej nu har jag precis sett på en jätte jobbig dokumentär. Förstår ingenting. Hur fan blir barn till? Om vätet och helium endast kunde bildas i big bang. Så allt väte som finns är stoft från big bang. Som sedan har bildat andra atomer. Men iaf, hur fan blir barn till? Blev ruskigt irriterad. Kanske bara jag som inte har fattat detta än, men snälla hjälp mig att förstå.
Eftersom våran kropp består av 1/3 vatten som är gjort av syre och väte. Och väte endast har och har endast kunnats bildats i big bang eftersom det behövde en sådan hetta. Hur kan cellerna dela på sig då? Vår kropp är ju 1/3 vatten, hur kan vi växa? Vi kan ju inte få med oss lite väte från mamman. Hur får man ihop kroppen och hur kan den växa? Hur kan cellerna dela på sig? Hur kan de bli flera när vi inte kan bilda atomerna?
Hmm, känner mig så korkad just nu så det är sjukt. Känns som om jag har skolkat genom hela skolan. Den som inte känner likadant kanske kan berätta för mig hur detta går till. Suck suck.


Kommentarer
Postat av: Josefin

haha, skön rubrik... ;)
Ja du, vet inte faktiskt, fattar knappt vad fu menar, hehe! Va heter dokumentären btw? Låter som nåt som måste laddas ner... :)

2008-02-21 @ 08:37:46
Postat av: Boel

behöver lite tips av dej vännen. har du ngn aning om ngnstans man kan söka jobb/sommarjobb?.Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback