Hmm..

Nu har jag köpt tyget till min efterlängtade kjol. Det blev lila tyg, väldigt lila, så jag kommer iaf synas. Men iaf, så har jag börjat ångra mig. Om jag syr den där kjolen kommer den nog bara se jätte mycket home-made ut. Någon som har lite tips om någon snygg och lätt kjol att sy?
Jag har kollat runt lite på internet och har inte riktigt hittat någon som jag har fallit för. Men jag tror ändå att den rosa eller den svarta var lite i min stil. Hur jag ska lyckas med detta vet jag inte. Har även kommit på att jag inte kommer ha hjälp av någon när jag syr. Sara åker ju hem på fredag och jag ska ju på barnkalas på torsdag.. Kanske lika bra eftersom vi annars skulle ha börjat bråka, känner det redan nu. Men hur fan ska jag lyckas med detta, kommer nog få slänga på mig någon gammal klänning. Kanske den där gröna som jag hade någongång i somras. Då var jag med Boel och Moa tror jag, så ingen minns nog den ändå.
Annars kanske man ska köra på en röd kjol och röda skor. Det kan ju också vara lite snyggt, länge sen jag hade rött. Hmm, vi får helt enkelt se vad jag lyckas få ihop för outfit tills på lördag. Tror dock att jag kan stryka min lila kjol även om det hade varit ganska coolt. Kan se mig outfiten framför mig och den hade verkligen varit snygg. Dock ser jag mig själv i långt hår vilket jag inte har... absolut inte efter att jag klippte mig förra veckan eller vad det var. Men som vanligt när jag blir ledsen över håret har jag beställt nya grejer så jag kan få långt igen =).
Den som följer med ut får se vad det blir av Sofie.

image54


Idag fick jag minnen till mig. Det första var från Mallorca. Jag satt och åt avokado och philadelphiaost på baguett, kan man annat än tänka på ön igen. Även om jag inte trivdes med de bofasta på ön så hade vi ju en rolig resa. Det andra har jag dock redan glömt igen medans jag skrev om Mallorca, bra där. Men ärligt talat. För första gången så börjar jag längta lite tillbaka till skolan. Att träffa klasskompisarna varje dag. Visst jag jobbar och träffar jobbarkompisarna varje dag, de är snälla och det blir endel skratt men det är ändå inte det samma. Vi är bara 3. Vill dock inte ha tillbaka en enda läxa även om jag har lite damp på att jag inte lär mig något. Nej jag saknar nog kanske inte skolan men något roligt i vardagen. På jobbet händer det bara samma saker. På ön händer det bara samma saker. Blev så glad när vi hade vårblommor på fiket, det betyder att det snart är sommar. Och efter sommaren så kommer mitt liv äntligen börja igen =). Eller kanske inte ens igen, utan bara börja.
Samtidigt så vantrivs jag inte med mitt liv, jag tänker inte så mycket. Det bara är, det går dagar, jag får lön, gör av med den och får lön igen. Mitt liv bara flyter på.
Det hemskaste av allt är kanske att jag börjar känna mig äldre, jag känner mig inte lika liten som innan. Förut har jag alltid skyllt på att jag har varit för liten när saker inte har gått min väg, men jag kan inte längre. Jag kan inte ens be min mamma om hjälp på samma sätt. Jag blir nästan arg när hon försöker hjälpa mig med något. Jag klarar mig själv. Jag kan inte påstå att jag beter mig gammalt men jag börjar känna mig äldre, jag vill inte, jag vill inte.

Nej nu ska jag gå och sova. Sov bara 4 timmar i nättras, suck. Usch jag hatar att gå in i rummet själv, ingen väntar på en, ingen kommer komma. Man ligger bara där helt själv i sin ensamhet och längtar efter att den man älskar ska komma hem och hålla om en. Känns som om det var år och dar sen jag låg i din famn. Varje gång jag är själv så blir det såhär. Jag vill inte gå in i rummet och sova, sova helt själv.
Trodde att man skulle få se dig på lördag iaf. Men icke, du ska tydligen jobba nu. Usch och fy.
Jaja, vad är väl en bal på slottet?!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja usch, det ær inge kul att somna och vakna helt sjælv, nær man så gærna vill vara med nån... :'( Fatta att jag saknar David asså...men han kommer hit imorgon och ska vara hær hela helgen, weeeiii! :D Ha det bæst vænnen! kramkram

2008-02-07 @ 15:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback