Dåligt självförtroende?!

Nu har jag haft lite tråkigt en stund och har bara suttit och läst en massas okändas bloggar. Inte så intressant kanske att läsa om någon människas liv som man inte ens vet vem det är. Men en sak har jag faktiskt lagt märke till och jag håller på att få krupp på det. Nästan hälften av alla tjejer skriver något om hur de inte kan äta klokt, hur de vill gå ner i vikt eller liknande. Varför?! Varför kan man inte bara vara nöjd med sig själv. Ärligt om du själv inte bryr dig om din vikt varför skulle då andra göra det. Men om man skriver var 5:e minut hur tjock och ful man är, hur många tänker då inte omedvetet mera på denna persons utseende? Det kanske bara är jag men vill man inte utstråla självsäkerhet?
Jag vet att jag inte är speciellt snygg, ärligt, kanske låter tragiskt att säga så men jag bryr mig inte om det. Jag ser mig själv inte så ofta ändå så spela roll. Om man nu inte är så snygg så får man väl istället försöka vara en glad och positiv person istället. Men kan ju inte vara ful, tråkig och deppad. Vem vill umgås med en sådan människa? haha. Eh ta det för vad det är istället. Ha kul, ni har ju era chanser framför er hela tiden.
Hinner tyvärr inte mera ska se two and a half men nu :D Hur kul är inte det.
Sov så gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback