Mission failed

Munkenvakterna var på fiket idag. Pratglada som alltid.. Vet inte hur en av dem kom in på det men frågan kom iaf,
-Du var 84:a va?
Vad ska man svara? Behövde ju inte visa leg sist, ville verkligen inte svara på den där.. Usch fy katten.. Nu är var det kört, inge mera munken för mig..
-Nej, jag är bara 88:a.
-Är du??? Vilken månad är du född i då?
-Oktober.
-Jaha, men du vet väl munken reglerna?
-Mm, 20 års gräns.
Tänkte ju att det där var världens pik, du får inte vara där..
-Nej, men alla som är födda första halv året får komma in från och med första januari och de som är född andra halv året får komma in 1 juli! Då får alla som är 88:or komma in.
-Va? det är ju sommar då......
-Jo men vi kör stenhårt på det. 1 juli får alla 88:or komma in, så du har ju inte så långt kvar.

Sen började vi prata om att jag snart skulle flytta hem och massa, han sa att han skulle komma ut och ta en fika på sylvis då när jag började jobba där =).

Så sprid vidare. Alla ledsna 88:or som tycker de fyller sent, 1juli =). Blev helt över lycklig fy fan om de inte håller det när och om Håkan ska spela där i sommar. Måste frågas. Men flera gratiskort på munken kan jag ju glömma........ Men 84:a.. Så gammal ser man ju inte ut att vara, men det var ju roligt.


P.S Djorde muffins (hallon lakrits smak) och alla blev sålda, så snygga och goda var dem. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback