Bamse-fan?!

Man har väl älskat Bamse när man var liten. Vem har inte jag bara undrar?! Och jag trodde väl att jag kunde min Bamse. Började "bråka" med Kristofer om att han hade en fru som hette Bummelisa och 4 barn vid namn Teddy, Nalle-Maja, Brum och Brumma. Kristofer sa dock att han inte hade några barn eller fru. Skit samma, jag skulle bevisa detta för honom och sökte lite på internet. Vad tror du man hittade, att Brumma var förståndshandikappad....?! Okej alla ska vara med, och bra att de har sådana sjukdomar i kända barnböcker men varför förstod man aldrig det när man var liten?! Eller var det bara jag som aldrig förstod det. Det är ju en barnbok. Tänk så mycket som döljer sig i dem, som man inte tänker på när man är liten men man börjar förstå när man är äldre. Olika syften och vad de egentligen handlar om.... Hmm men jag stör mig ändå på att hon var efterbliven, man missade ju hela henne om man missade det känns det som. Vad är det för Bamse-fan som inte ens visste något sånt?! Det var fan illa, jävligt illa av en som trodde att hon hade läst mycket Bamse. Jag tog henne mera som en bebis, men hon var tydligen äldre.
image47


Sov-time

Kommentarer
Postat av: Boel

Oj! Det visste inte jag heller. va konstigt. Undra hur dom försökte förklara det i ett serie häfte för barn..typ " brumma var ju inte som alla andra. Hon var lite dålig på att förstå saker." Nä, mysko mysko.

Postat av: Evelina

Jag visste faktiskt om det! Den framkom i en av serietidningarna jag läste när jag var liten (mindre). Fast då var det svårt att förstå!

2007-11-20 @ 10:57:06
URL: http://lamu.blogg.se
Postat av: Josefin

Va?! Det har jag också missat helt! Nu måste jag fan läsa om alla bamsetidningarna, nu blir ju massa saker annorlunda!

2007-11-20 @ 13:36:57
Postat av: Josefin

Hahaha, läste just att det har spekulerats om att mini-hopp nog har adhd, snacka om att man inte fattade ett skit av bamse, haha!

2007-11-22 @ 17:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback