Underbar dag

Dagen började lite drygt med att gå upp tidigt för att jobba. Väl kommen till jobbet så var det riktigt kul, fick hålla på att lära mig en massa olika mackor. Sedan blev det lönesamtal.. Enligt avtal får man lön 75,69kr/h.. Och eftersom kära Perry hade suttit och skoj skällt på Maria hela konfirmationskalaset de var på att hon har skält mig och berättat vilken lön jag fick hos de så tyckte Maria att jag kunde få jobba lite mer ute på Fårö =)! Jag tyckte det kändes dumt eftersom jag ska jobba där i höst. Men Det var helt lugnt för dem så jag ska jobba 2-3 dagar i veckan på ringduvan och 3-4 dagar på Fårö!! Under samtalet fick man även höra att någon i personalen hade sagt att det var så lätt att jobba med mig och att jag lärde mig snabbt, kändes riktigt bra eftersom man hade skrivit det i CV:et!! Så jag blev glad av det. Hör och häpnad, Kristofers kompis Joel kom in på fiket, och Sofie vågade prata lite snabbt med han =) hahaha.. Det händer ju inte varje dag precis. Väl hemma så kollade man in kontot. Och gissa om man inte har fått in båge inack och studiebidrag, pengar jag inte hade räknat med! Så upp till stan och shoppa sönder sig. Köpt lite smink, linne, halsband, pärlor, dop present osv. Allt har verkligen varit helt underbart idag! Kristofer och jag har haft det mysigt! Plötsligt känns allt så lätt, nu måste jag plugga till provet som är imorgon, kan ju inte det precis =S! Men idag är det min lyckodag!!!
Köpte ju ett linne till mösspåtagningen (eftersom man inte alls har några kläder till den) sedan köpte jag en kjol till studenten (lika där..) Haha.. har typ 3 olika ställ till båda tillfällena. Men nu har jag bestämt mig vad jag ska ha på mig. Så min vackra vita långa kjol dissar vi tillsammans med de vita byxorna! Men det blir nog bra!
Ha en bra dag

/Lyckliga Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback