Mösspåtagning

Var på mösspåtagning igår, den nådde inte riktigt upp till mina förväntningar. Men ändå det var en mösspåtagning, har ju en chans till eftersom man går på den bästaste skolan =)!
Kvällen började iaf med att man gick på körsången i almedalen. Inte så bra val kanske, vem kan sjunga med när man ska välja en stämma?! Ännu svårare blev det för mig eftersom man är tondöv. Så det blev att man var tyst som vanligt då. Efter körsång så blev det sittning i almedalen med lite vin, vindruvor, godis och kex. När klockan började närma sig 19.00 så fortsatta jag och min klass till packhuskällaren. Det var trevligt tills samtals ämnet gick över till att tala om min vikt. Tydligen tyckte alla i klassen att man var tjock, känns bra eftersom mamma sa det i helgen att jag hade gått upp i vikt med. Men vågen hemma håller med mig, den har inte ändrat ett dugg, där står det att jag är samma gamla vanliga Sofie med samma vikt. Men vad gör det då om man går upp lite? Jag kan ju fortfarande prata och skratta =). Efter packis så blev det almedalen igen, där träffade man Jasmin!!! Vi ses inte så ofta men barndoms minnena flyger över en när man ser dig. Det är verkligen underbart, även om jag inte fattade din lek igår direkt. Där ifrån blev det Gute. Där var det ju inge drag alls kändes det som. Och vart var alla?! Var vi inte 800 studenter, kändes inte alls som att det var många där. Det kändes inte alls som om folk var glada och lyckliga studenter. Nej för mig så var det ingen höjdare. Så jag hoppas på våran mösspåtagning på donner, då är det lite personligare med spex och middag med lärarna osv.
Gick upp imorse för att gå till skolan, kom man ner och blev lite förvånad över att Kristofer med hans två kompisar Hoffa och Micke satt nere i rummet. De hade tydligen varit vakna hela natten, vissa har ju fortfarande inte sovit =S själv hade man aldrig klarat det, sovmongot som man är. Väl i skolan så var det Biologi (enda anledning att jag gick dit). Som vanligt så satt folk i klassen och pratade om en massa störande saker. Störande och störande, men vissa har ju tydligen haft alla sjukdomar och är tydligen uppfinnare nu också. Orkar verkligen inte lyssna mer på det där. Men men, jag förstår att hon kanske vill ha lite uppmärksamhet och så men det leder bara till att folk blir trötta och arga på henne, stackare. Nu är man hemma, bor i en flytt kartong har inte ens rum att gå på golvet typ. Men vi ska ju bara bo såhär 1½ vecka inte så farligt så det går nog bra.
Min kära pojkvän var ju duktigt idag och fick städa allt det sista helt själv uppe i den andra lägenheten. Han är så duktig. Tycker verkligen om den killen! Är bara så lugn och lycklig när jag är med dig! Renodlad kärlek.
Ha en bra natt



image25   image24   image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback