40 mil

Åkte/körde ca 40 mil i fredags(!) Låter ju som en brak fredag. Började dagen med att ta bussen 1,5 h ut till Fårösund för att jag tänkte åka hem. Vände dock när jag kom dit och följde med Anna och mamma till Visby. Där ifrån åkte jag vidare till Tofta för att sedan åka hem till ön igen. Väl ute på Fårö så skickade nån och frågade om inte jag skulle ut.. Skickade med några andra och det var tydligen många som skulle ut och kolla på snook. Blev lite ledsen i min ensamhet och sa det till mamma. Mamma tyckte jag skulle ta bilen in till stan, jag frågade Anna om hon inte ville supa lite, och det ville hon såklart ;). In till stan för att kolla på snook på Gute. Ångrade mig lite när jag kom eftersom jag inte alls tyckte det var så många ute och det var helt värdelöst. Sämsta musiken ever spelades efter att snook hade spelat klart. Jag var nykter så klart och det gjorde det inte bättre plus att det var massa konstiga människor där bara. Sedan var det ju hemfärd igen.. Inte dirket laglig hemfärd men men. Kom hem vid halv 4:a på natten. Jag och Anna tyckte det var ganska kul, kändes precis som en sommar natt, lite halv kallt och solen hade börjat gå upp, fåglarna kvittrade, turisterna är nere till och med så bakades det i bageriet bredvid. Det kändes jätte mysigt, man fick verkligen sommarkänslor i hela kroppen!

Idag vaknade man vis halv 2 och gick upp för att måla huset. Jag, Anna och Sara målade i alla fall fram sidan. Det kändes riktigt skönt att ha börjat med det iaf. Det är ju inte så roligt, så nu har man iaf kommit någonstans. Väl klar med framsidan så var det ju bara att äta och ta bussen in till staden igen. Vägen mellan Fårö och Visby börjar bli lite uttråkad! Satt och skickade sms till en massa folk eftersom man inte har så roligt. Så nu har man tagit reda på det mesta inför onsdag då det är mösspåtagning!!! Det kommer verkligen bli en riktig brak-fest! Mössan ligger här bredvid och det kommer bli så roligt! Nu börjar det närma sig studenten. =)

Imorgon ska man ha första jobb dagen på Ringduvan.. Kommer nog bli kul. Måste sova nu!
God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback