Trött på Gotland

Väntar på kläderna jag har beställt på internet. Varför ska allting ta max tiden av vad de säger att det ska ta om man bor på lilla skitna Gotland? Här finns det inga affärer som man kan handla i. Har gått i dem nästan varje dag nu och jag hittar aldrig någonting. Hur svårt kan det vara att ta hem en snygg tröja? Nej, just det, det är inte de som går i affärerna och ser vad för sorts kläder Gotlänningarna vill ha utan det bara skickas ner från företagen på fastlandet. En butikskedja som gör så är H&M. Man skulle ju kunna tro att vi får alla kläder som ingen annan vill ha. Det är en samling av dystra färger i konstiga kombinationer som sedan hänger där i ett halv år på rean för att ingen vill ha det. Visst H&M kläder ser oftast väldigt billiga ut och de behöver inte alls vara någon som helst kvalité på dem men om man vill ha ett basplagg är de väldigt bra. Dock inte på Gotland.
Men jag har planerat att jag ska åka upp till stockholm en helg i september om man kan få ledigt... Hoppas hoppas! Jag tror det kommer bli den 7-8 september och då ska man handla massor massor med kläder! Sen blir det engång till lite senare för jag måste ha en ny vinterjacka med. Utomlandsresan som jag och Kristofer skulle göra har jag nog insett att den kommer få vänta tills mamma fyller 50. Nu vill Kristofer att vi ska gå på Lars Winnerbäck i Göteborg den 27 oktober. Han spelar i Norrköping och Växjö samt Stockholm och Eskilstuna där vi har folk att hälsa på så varför Göteborg förstod jag inte. Men en Lasse konsert i vinter kan man ju hinna med =)!

Dags att byta om lite och göra sig lite fin, för idag kommer det komma en massa folk till Ringduvan, alla har börjat skolan idag, men inte jag =).
Vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback